// БІЗНЕС-ПОДІЇ
Звикаємо працювати в умовах нестабільного ринку
Нещодавно в Одесі пройшов VIII Форум власників та керівників медичних клінік, організований стоматологом у червоному метелику, власником мережі стоматологічних клінік «Клініка Заблоцького», експертом з питань сервісу та розвитку бізнесу Ярославом Заблоцьким.
Форум власників та керівників медичних клінік ― це щорічна всеукраїнська професійна подія в Україні та Східній Європі, яка є містком між бізнесом і медициною, між приватною та державною сферами. Форум збирає відомих експертів медичного бізнесу, представників ділових, інвестиційних кіл та сектора держаного управління. Форум започатковано у 2014 році Ярославом Заблоцьким, доктором медичних наук, професором і практикуючим лікарем.
Тема цьогорічного Форуму: «Як медичному бізнесу реагувати на виклики екстремальної невизначеності». Головні питання Форуму стосувалися найбільших сучасних викликів для медичного бізнесу і тенденцій його розвитку в найближчому майбутньому. Разом з експертами учасники досліджували, яким має стати медичний бізнес після кризи COVID-19. Зокрема йшлося про те, як змінюється сьогодні медичний ринок, які його сегменти продовжують зростати завдяки пандемії, а які падають, яких процесів торкнулась діджиталізація.
У Форумі взяли участь власники і топ-менеджмент компаній медичної сфери ― керівники клінік, головні лікарі та медичні директори, завідувачі відділеннями. Виступили 16 спікерів медичної сфери та державного сектора, а також 6 немедичних експертів ринку. Серед спікерів Форуму були: Олег Калашніков, генеральний директор та співвласник медичної мережі «Добробут»; Тігран Арутюнян, генеральний директор медичного дому Odrex; Галина Усенко, директор мережі клінік Into-Sana; Олексій Бабич, генеральний директор медичної лабораторії «Діла»; Петер Зашев, бізнес-тренер і консультант, асоційований професор та директор програм з корпоративного навчання Hanken&SSE Executive Education; Вікторія Мислива, начальник управління приватного банкінгу OTP Bank; Ігор Ліскі, голова наглядової ради групи компаній «Ефективні інвестиції» (EFI Group); Роман Гавриш, співзасновник агенції Aimbulance; Микола Скавронський, комерційний директор лабораторії «Сінево Україна»; Наталя Ємченко, директор зі зв’язків з громадськістю та комунікацій СКМ, та інші.
Золотий спонсор VIII Форуму власників та керівників медичних клінік ― OTP Bank, один з найбільших українських банків з іноземним капіталом, визнаний лідер фінансового сектора країни.
Чи готові медичні клініки та лабораторії швидко збільшуватись і зменшуватись, реагуючи на потреби ринку? Наскільки ці потреби залежатимуть від локдаунів? Як змінилася робота з персоналом, коли немає можливості зібрати всіх разом в офлайн? Як відбувається пошук, адаптація, мотивація?
«Статистика свідчить, що лише 30 відсотків українців мають змогу лікуватися в приватних клініках. А це значить, що клініці, яка щойно відкрилась, знайти велику кількість пацієнтів не так просто, ― зауважив Ярослав Заблоцький. ― До того ж є така річ, як «лінійка лояльності». Вона означає, що від моменту відкриття вашої клініки (коли про вас ніхто не знає) до моменту, коли у вас з’являться постійні клієнти-фанати, може пройти досить багато часу. Довіра людей до нового проєкту здобувається дуже повільно: буквально крок за кроком. З власного досвіду скажу, що в сегменті, де «гроші не мають значення», часу потрібно ще більше.
Тому раджу подбати про грошовий запас, якого вам вистачить, щоби виплачувати заробітну плату працівникам і розраховуватись за оренду приміщення, поки ви не отримали довіру клієнтів. А отримати цю довіру можна лише одним шляхом ― якістю обслуговування та увагою до кожного пацієнта».
«Сьогодні надважливо на 100% відповідати сегменту, в якому працюєте, ― акцентував Ярослав Заблоцький. ― Прикидатись елітною клінікою, працюючи на старому обладнанні, ― погана ідея. Ситуацію, коли зверху сорочка від Gucci, а знизу старі труси, клієнти неодмінно викриють. І це вам на користь не піде. Тож ніколи не забувайте, в якому сегменті ви відкрились. Завжди будьте чесними: і з собою, і з людьми. Якщо ви говорите, що працюєте в «преміум», ― то це має бути «преміум»! Наприклад, я особисто консультую всіх дорослих пацієнтів клініки у Києві та Львові. А перш ніж запропонувати клієнту ідеальне розв’язання його проблем, ми збираємо консиліум, де присутні щонайменше десять спеціалістів! Пацієнт має бачити і розуміти, за що платить гроші».
Під час Форуму також неодноразово наголошувалося, що в нових умовах та постковідному бізнес-середовищі важливо не припускатися помилок у маркетингу.
«Не можна не помітити, що медичний ринок щороку зростає, ― підкреслив маркетолог, співзасновник агенції Aimbulance Роман Гавриш. ― І плюс для приватних клінік у тому, що державна медицина не стає кращою, а ринок вимиває вищих за кількістю та якістю послуг. Власникам приватних клінік потрібно розуміти, що їхній головний конкурент не приватний сектор, не державна медицина, а відмова від лікування потенційними пацієнтами. Тобто просто тотальне ігнорування проблем зі здоров’ям більшістю населення. Тому головне завдання власників та маркетологів клініки ― сприяти тому, щоб людина, котра має потребу, зверталася до медичного закладу. Тобто важливо рости на зростаючому ринку!»